Emelajz - MyAupairStory

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2018

Starten på något nytt! 💙

Av Emelie Svensson - 12 augusti 2018 00:27

 

Hej, vad roligt att du klickat in dig på min nya blogg!

 

Jag kände att de började bli dags nu att starta upp detta och skriva om min process och upplevelse från början till slut. Som ni kan se i bloggens adress så står det delvis ''My Au Pair Story'', vilket betyder att denna bloggen kommer vara min egna personliga dagbok gällande hela Au Pair resan, där de som vill kan följa och hänga med på mitt stora äventyr på andra sidan jorden som Au Pair i ett helt främmande land 🌎


Till att börja med hade jag bara tänkt presentera mig själv lite snabbt med några enkla frågor och svar. 

1. Vad är ditt fullständiga namn? - Mitt namn är Emelie Louise Marinette Svensson!
2. Är du en öppen och ärlig människa eller du är den som är mer tillbaka dragen? - Jag skulle absolut vilja säga att jag är öppen och ärlig, och inte särskilt tillbakadragen!
3. Har du ett bra självförtroende? Jag har nog ett ganska bra självförtroende, jag är självsäker gentemot andra och låter ingen trycka ner mig förutom mig själv.
4. Har du något smeknamn - Mitt smeknamn är väl Emelajz 
😅

5. Hur vill du bo i framtiden? Jag vill bo i ett fint, stort och mysigt hus!
6. Nämn tre saker som gör dig riktigt glad. - Pengar, barn, och snälla människor!
7. Vad är ditt yrke, jobbar eller pluggar du? - För tillfället är jag vikarie på olika förskolor. Men letar just nu efter min framtida Au Pair familj, dvs att jag är pågående i matchningsprocessen!
8. Hur många barn vill du ha i framtiden? Svår fråga, 2-4 stycken, inte riktigt säker, beror på hur stadig man är i livet med pengar/boende osv.

9. Har du någonsin älskat en person (förutom familj och vänner)? -jo, men bara 1!
10. Vilka länder har du besökt? - Norge, Danmark, Polen, Cypern, & Spanien, är inte så berest ännu 
😏

11. Nämn 3 saker som gör dig riktigt arg. - Elaka och hemska människor kan göra mig förbannad. Djurplågeri och dåliga vänner.

12. Är utseende viktigt för dig? - En persons sätt att vara, bete sig, föra sig är avgörande för vad jag ska tycka om den personens utseende. En jättesnäll människa blir genast finare medans en elak person kan bli skitful i mina ögon. Personlighet är det som väger hos en person och inte utseendet, så nej, utseende är inte särskilt viktigt.
13. Något du inte kan leva utan? - Kärlek

14. Vilken årstid är bäst? - Sommaren är den bästa årstiden, lätt! Älskar de härliga sommardagarna och kvällarna! 😍

15. Vilken är din favorit genre i filmer? - Romantik & drama, och Action & äventyr!
50. Nämn 3 saker inte många vet om dig. - Jag trivs nästan ibland bättre med vuxna människor än människor i min egen ålder. Jag älskar att kolla på disneyfilmer, och jag är nästan helt besatt av att ta hål i öronen. Hittar nya platser hela tiden som hade gjort sig snyggt med en pärla. 
🤩

 

 

Inläggen framöver kommer vara gällande min Au Pair resa. Enjoy! 💋

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Svensson - 25 augusti 2018 14:52


  Hej!    Som jag nämde i senaste inlägget fick jag förfrågan om en familj i Wetchester, NY och att jag skulle ha intervju med dom några dagar efter den första kontakten togs. Under de dagarna fick jag mail från en annan familj som bodde i Plan...

Av Emelie Svensson - 19 augusti 2018 17:01


  Hej! Igår fick jag ett mail ifrån det andra au pair företaget jag är med i (för ökad tur & chans) där det stod att matchingsprocessen på deras företag har dragit igång, vilket chockerade mig då jag redan trodde jag var i matchning för länge sen d...

Av Emelie Svensson - 17 augusti 2018 00:38


- Från början hade jag som mål och dröm att hitta min perfekta familj i CA delen av USA (Californien). Jag har under hela mitt liv velat uppleva USA och att just få uppleva och se den sidan av landet har varit en stor dröm för mig sen långt tillbak...

Presentation


-
Svensk Au Pair bosatt i USA 🌎
-
► Positiv till livet 🌞
► Bosatt i New York 📍
► Reser & lever livet ✈️
► Bilder & Videor 📷

► Tar hand om;
Ori 4år & Sarah 6år 🎀

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2018
>>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards