Emelajz - MyAupairStory

Alla inlägg den 19 augusti 2018

Av Emelie Svensson - 19 augusti 2018 17:01

 

Hej! Igår fick jag ett mail ifrån det andra au pair företaget jag är med i (för ökad tur & chans) där det stod att matchingsprocessen på deras företag har dragit igång, vilket chockerade mig då jag redan trodde jag var i matchning för länge sen där och att det inte gick bra alls, för att jag inte hade fått några mail. 


Fick även min första matchning igår, och denna gången var det en familj från Westchester, NY med barn på fyra och sex år, vilket är perfekt! Dock känns såklart staden lite för långt ifrån där jag vill vara, men om familjen känns bra efter jag haft intervjuer med dom så kommer jag såklart köra på detta. Denna familjen kunde dock inte prata förens om tre-fyra dagar så jag hoppas innerligt på att få någon ny perfekt matchning ifrån CA området inom dessa dagarna. Tänker liksom aldrig ge upp min största dröm, tänker kämpa för detta, även om det kanske inte blir nu så finns det ju såklart en framtid också.

 

Min kompis Ida flyttar till San Fransisco, CA , och hon åker faktiskt inatt redan. Synd det inte blev som vi tänkt och att vi kunde åkt samtidigt och fått uppleva detta tillsammans, men det ska nog gå bra ändå. Jag hoppas iallafall med hela mitt hjärta på att hitta en perfekt familj i närheten av henne så man kan ha en trygghet från Sverige på plats i närheten i det helt främmande landet.

 

Inom två månader är jag nog inte kvar i Sverige längre iallafall. Det är så sjukt att fortfarande inte veta vad som kommer hända, är verkligen så himla spänd och nervös. Även förväntansfull! Hoppas allt går bra.  

Presentation


-
Svensk Au Pair bosatt i USA 🌎
-
► Positiv till livet 🌞
► Bosatt i New York 📍
► Reser & lever livet ✈️
► Bilder & Videor 📷

► Tar hand om;
Ori 4år & Sarah 6år 🎀

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2018
>>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards